For vand- og kaffetjenestevirksomheden Eden Springs gav en undersøgelse for investorer, kunder og medarbejdere bevis på, at virksomhedens nøgleinteressenter krævede klimahandling. Dette fik virksomheden til at udvide sit CarbonNeutral®-virksomhedsprogram, der allerede dækkede markederne i Storbritannien, Norden og Schweiz, til at medtage produktanvendelse i ét år, selve produkterne, virksomheden og elektriciteten i hele Europa.
På et personligt niveau vil Eden Springs’ direktør, Antonio Alarcon, have virksomheden til at være en leder inden for klimahandling, og ikke bare i dens indstrisektor. “Vi forpligter os til CO2-neutralitet, fordi vi er helt overbeviste om, at det er det rette at gøre. Det bliver godt for os, godt for vores medarbejdere, og det bliver også godt for vores kunder,” erklærede Antonio. Derfor er CO2-neutralitet blevet en grundsten i Eden Springs-mærket, hvilket differentierer virksomheden yderligere.
Antonio overbeviste Edens administrerende direktører i de forskellige europæiske områder om, at CO2-neutralitet repræsenterer en tydelig tværkulturel meddelelse, der bringer markederne sammen med én fælles vision. De fik programmet til at vokse ved at starte på Eden Springs’ europæiske markeder, der havde flere kunder, som udviste forpligtelser overfor miljøhandling, nemlig Storbritannien, Norden og Schweiz. Det er blevet tydeligt, at CO2-neutralitet skaber værdi for Eden Springs’ kunder, der til gengæld skaber virksomhedsværdi. Disse foregangsmarkeder satte standarden for CO2-neutralitet og demonstrerede programmets succes. Efterhånden som tendensen for klimahandling voksede blandt kunder i Europa, udvidede Eden deres forpligtelse til CO2-neutralitet. Læs mere!